پست این بار من راجع به موتور سیكلتی از خانواده تریل با نام ( روان 200 دی ام ) است كه البته بصورت كارخونه ای با برچسب های گمراه كننده سوزوكی كه تقریبا همه جای موتور چسبونده اشتباه گرفته میشه ولی اگه دقت كنید درخواهید یافت مارك كارخانه ی سازندش بالای مارك سوزوكی از سمت فلاپ عقب چپ موتور به سختی قابل تشخیص است .

 

از هر چه بگذریم با وجود این كه من میونه ی خوبی با موتورهای تریل و آف-رود ندارم اما با دیدن ظاهر این موتور كمی نظرم عوض شد مخصوصا رنگ سفیدش كه جدا زیباست و از دور مثل صدفی زیبا دیده میشه . اما چه بسا همین ظاهر دلرباش همه چیش باشه و كارایی خیلی خوبی نداشته باشه . اما فعلا چیزی نمیتوان از كاراییش گفت و باید منتظر ماند و دید این موتور در عمل چه كارایی ای از خود بروز خواهد داد اونوقت میشه گفت كه آیا موتور ایده آلی هست یا كه خیر . ولی فعلا ظاهر موتور با وجود استفاده كم ازفلاپ از دید من  بسیار زیباست .

 

 

روان تریل 200 دارای زین كشیده ای و مناسبی بوده كه تقریبا تا وسطای باك بنزین 14 لیتریش امتداد یافته است و شاید بشه 3 تركه هم به راحتی روش نشست بدون این كه به كسی فشار زیادی وارد بشه هرچند این كار بسیار خطرناكه و من فقط از باب مثال اینو میگم در هر صورت از نظر زین وضعیت مطلوبی داره

 

 

و اما كنسول :

 

كنسول این موتور طراحی بدیعی بخود گرفته است طوری كه با كمی دقت متوجه شباهت ظاهر كلی آن با عینك غواصی میشویم !

 

 

در دو طرف كنسول صفحه های مربوط به دور سنج و كیلومتر سنج دیده میشه كه خیلی كوچیك اند ولی با این وجود قابل رویت هستند...

و مابین اونها سایر چراغ های هشداری مثل فلاشرها و نور بالا قابل دیدن است .

روان 200 سی سی در ام دارای استارت برقی و دزدگیر بوده كه از این نظر هم مناسب است ضمن اینكه از لحاظ دكمه های روی جا دستی های فرمان كامل بوده و حتی دارای لامپ (pass) بوده كه برای هشدار به وسیله نقلیه جلویی بوسیله نور بالاست كه پشت دسته فرمان سمت چپ قرار دارد .

 

انجین :

 

انجین روان دارای حجم واقعی 199 سی سی بوده كه جدا عالی و صادقانه است . دلیل این كه میگم صادقانه اینه كه بعضی از موتورهای 200 سی سی بضاهر روشون زده 200 سی سی ولی وقتی حجمشونو از روی خود انجین میخونیم میبینیم كه بسیار كمتر از 200 سی سی بوده ( مثلا 189 سی سی ) ولی روش زده 200 سی سی ! حالا اسم نمیبرم . در هر صورت دارای 199 سی سی حجم واقعی و همچنین دارای 2 سوپاپ است و علاوه بر این ها دارای حفاظ فلزی زیر رانجینی هم بوده كه از آن در مقابل صدمات صیانت می كند . استارت برقی هم از همین جا قابل مشاهده است .

 

 

 

لامپ جلوی روان بسیار كوچك و در حد تزیینی است . و نمیشه توقع زیادی ازش داشت ولی تا حدودی مسیرتونو روشن می سازه ولی نه خیلی . فلاشرهای كوچكشم به شكل زیبایی طراحی شده كه در بسیار ضربه پذیر اند ولی میشه روشن خاموش شدنشان رو بوضوح ملاحظه كرد .

 

 

روان تریل 200 از بدو ورود با 3 رنگ زرد / سفید / و قرمز وارد بازار شده تا شاید در آینده با رنگ های بیشتری عرضه بشه ولی به نظر من هیچ رنگیش زیبایی سفیدشرو نمیتونه داشته باشه ...

 

 

اگزوز موتور در سمت راست موتور بصورت تكی خودنمایی می كند كه دارای صدای جالبی هم هست . البته برای موتور-سوار ش نه برای ملت بیچاره !!

 

 

ترمز ها :

 

سیستم ترمز های  روان دیسكی است كه مناسب است بدین صورت كه چه جلو چه عقب تك دیسكه بوده كه به تر تیب در سمت چپ و راست تایر های مربوط خود نمایی میكنند . ظاهر دیسك شون هم طرحی جدیده كه بر زیبایی موتور می افزاید .

سیستم تعلیق هم در حد مطلوبی است و بخوبی توانسته آبروی تریل بودن این موتورو كه همه ی ابهتش رو بهمین قسمت وابسته میدونه بخره !

 

 

در یك كلام :

 

موتور تریل خوبی است . دارای ظاهر دلربایی است .ولی هرگز مناسب  جاده نیست و فقط استفاده از اون تو جاهایی كه مخصوصش است توصیه میشه . نه وسط اوتوبان و جاده !

ترمز های خوب / استارت برقی به همراه هندل پایی / مصرف سوخت متعادل / قابلیت تعویض تایر و استفاده از تایر های مرغوب تر / و حجم مناسب انجین اون از مزایای این موتور حساب میشه .

مجموعا مناسب افرادی است كه همی به این تیپ موتورا علاقه دارند هم دوست دارن موتورشون ظاهری زیبا داشته باشه

 

 

نوشته شده در تاریخ شنبه 30 مرداد 1389    | توسط: مجتبی    | طبقه بندی: معرفی موتورسیکلت،     | نظرات()