مطلب :

موتور سیکلت جدید و جنجال برانگیز کثیر با انجین ۱۵۰ سی سی ایه خود در میان موتورهای ۱۵۰ سی سیه مونتاژ داخل بهترین نوع کیفیت انجین را دارد و با آنکه تنها ۱۵۰ سی سی است ولی قیمت آن معادل بعضی از موتورهای ۲۰۰ سی سی است و نرخ واقعی آن ۹۳۰۰۰۰ تومان است که البته برحسب فروشنده ها تا مرز ۱۰۰۰۰۵۰ هزار تومان هم قیمت گذاری میشود

ظاهر موتور اسپرتی بوده و تاحدی شبیه موتورهای طرح تایگر هندا است

چراغ های جلو به شکل جمع و جور در فلاپ کوچک جلو به شکل چشمان گربه طراحی شده اند و نوردهی آنها برابر سایر موتورهای ۲۰۰ سی سی مانند پرواز و غیره است

قاب طلق آن نیز در حد تزیینی قرار داده شده که البته در زیبایی موتور چندان هم بی تاثیر نیست ولی برای مشاهده مسیر از شیشه آن هنگام حالت خوابیده روی موتور برای سرعت رفتن اصلا مناسب نیست و بسیار کوچک است

 

انجین موتور ساخت تایوان است و تنها ۱۵۰ سی سی قدرت دارد و برای موتور سبکی مانند کثیر مناسب است

 

 

ترمز جلوی موتور تک دیسک و ترمز عقب هم توسط یک دیسک پهن تر قرار داده شده که بسیار مناسب اند و دارای کیفیت مطلوبی موقع استفاده هستند

 

 

صفحه نشانگر های موتور بسیار مجهز بوده و دارای نشانگرهای سوخت دور موتور باطری حالت خلاص و نور بالا و نهایتا فلاشرها بوده که بسیار مجهز است و از این حیث از تمام موتورهای هم رده خود بالاتر قرار می گیرد

 

 

روی صفحه کیلومتر بسیار اغراق شده و سرعت آنرا تا ۲۲۰ کیلومتر نشان میدهد در حالی که هرگز با چنین موتور ۱۵۰ سی سی یی هر چقدر هم که کیفیت محصول مرغوب باشد نمیتوان به بالای ۱۲۰ تا رسید و بقیه اعداد نوشته شده برای جلب نظر خریداران است

و اما فنر بندی

فنر بندی این موتور با یک فنر بزرگ و قوی به مانند سایر موتورهای هم رده تعبیه شده که بستگی به رنگ موتور دارای رنگ های متنوعی می شود مثلا فنر موتورهای قرمز آن زرد رنگ به وضوح در زیر زین دیده میشود

 

 

و اما چراغ های عقب

بسیار جذاب و جموجور تهیه شده اند و دارای ۴ دایره قرمز رنگ هستند که به موقع ترمز گرفتن هر ۴ عدد با هم روشن شده و نور واضح و زیبایی منعکس میکنند در زیر چراغ عقب هم شبتاب قرمز رنگی تعبیه شده است

 

 

موتور با دو روش هندل یا استارت روی موتور روشن می شود و دکمه های تهیه شده روی آن به مانند سایر موتورهای هم رده است

 

 

موتور فاقد دزدگیر یا استارت از راه دور بوده و این عیب نسبتا بزرگی برای این موتور مجهز است

موتور مذکور تنها دارای ۱ لول اگزوز آن هم با سوراخ بسیار کوچک است و این را در این موتور ۱۵۰ سی سی نمیتوان عیب بزرگی دانست هرچند اگر ۲ لول اگزوزه بود بسیار زیباتر می شد و قوی تر هم عمل میکرد

موتور در سه رنگ سبز زرد و قرمز عرضه می شود و دارای تنوع رنگ مطلوبی در شروع ورود به بازار است

 

 

 

عیب دیگر این موتور اسپرت لاستیک های بسیار نازک است که برای موتورهای ریسی بسیار عیب بزرگی محسوب میشود ولی میتوان از بهضی لاستیک های دیگر مخصوص موتورهای مسابقه ای روی آن استفاده کرد و روی این عیب موتور پوششی گذاشت

 

 

باک بنزین آن گنجایش ۱۰ لیتر بنزین را دارد که خنده آور است

در مجموع موتوری نسبتا خوش ظاهر و کوچک است و ارتفاع آن از زمین بسیار کم و تقریبا برابر موتورهای ۱۲۵ سی سی است . انجین این موتور هم به مانند بیشتر موتورهای ریسی ساخت تایوان است ولی کیفیت محصول مطابق گفته فروشنده ها در حد بالایی است

ولی به نظر من با این اوصاف بازهم وینر یا پرواز بهتر از این موتور هستند زیرا از انجین قوی تری بهره می برند و مجهز تر از این موتور اند

و در یه کلام ( قشنگه ولی مال نیست )

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 7 شهریور 1389    | توسط: مجتبی    | طبقه بندی: معرفی موتورسیکلت،     | نظرات()