و اما موضوع این تاپیک موتور پاژنگ ۱۵۰ سی سی است که میدونم خیلی منتظرش بودین و بالاخره امروز وعده من محقق شد . امیدوارم از تاخیر وعدم دلخور نشده باشین و اما مطلب :

گروه صنعتی پاژنگ مدتی است که کار خودشو شروع کرده و با اومدنش به تولید انبوه موتور سیکلت های ۱۲۵ سی سی پرداخته است و این مدلش فعلا شاخ موتور های کارخونشه که مثلا خیلی خفنه و ۱۵۰ سی سیه

این موتورو خودم چند بار امتحان کرده ام . به نظر من بزرگترین عیبش صدای خیلی مسخرشه که مثل ۱۲۵ سی سی های دیگه صدا میده و اصلا صدای انجین زیبایی نداره

ظاهر این موتور تلفیقی از انواع موتورهای  استاندارد (موتورهایی با حجم ۱۲۵ سی سی و طرح معمولی ) و اسپرت است . موتور از جلو ظاهری شبیه گربه دارد و لامپ جلو آن به صورت ایده ی جدید به صورت دوبل ولی بهم چسبیده ساخته شده اند که ۲ لامپ دارد و فرم آن منحصر به فرد است اما نور خیلی زیادی با وجود داشتن ۲ لامپ تولید نمی کند ضمن اینکه فلاپ دودی نیز در بالای لامپ های آن به چشم میخوره و بر زیبایی موتور می افزاید.

پاژنگ ۱۵۰ سی سی از نظر ترمز گیری در سطح مطلوبی قرار دارد و ترمز جلو آن تک دیسکه سمت راست و همچنین ترمز عقب آن هم تک دیسکی در همان سمت است .

رینگها یکی دیگر از  خصوصیات این موتور اند که به طرح جدید وستاره وار زیبایی در آمده اند و نسبت به موتور های دیگه ۱۲۵ سی سی بسیار مقاوم تر و زیباتر اند

 

 

ظرفیت سوخت گیری آن معمولی است و تنها ۷.۵ لیتر بنزین در خود جای میدهد ولی درب باک اسپرت است و به فرم موتورهای ریسی باز میشود

 

 

گیر بکس آن ۵ دنده ای است و من تونستم با این موتور به حد سرعت ۱۱۰ کیلومتر دست پیدا کنم ضمن اینکه در این سرعت صدای انجین آدم رو دیوونه میکنه و اعصابتون رو بهم میریزه . نکته جالب در مورد این موتور اینه که دارای ۲ لول اگزوز است و در نوع خودش با وجود حجم ۱۵۰ سی سیش کم نظیر است و اصلا و ابدا نیازی به ۲ لول اگزوز نیست بلکه هدف از این کار زیباتر نشان دادن موتور بوده است

 

 

این موتور دارای تمامی دکمه هایی است که در موتورهای ریسی دیده میشود مانند استارت برقی و دکمه خاموش کردن موتور و ...... که از این لحاظ هم موتوری مجهز است

 

 

و اما کنسول این موتور که یکی از خصوصیاتشه و بسیار زیباست و به فرم زیبا و کلاسیکی درست شده است . در سمت چپ کنسول صفحه موبوط به سرعت سنج و در سمت راست آن صفحه دور موتور قرار دارد و مابین آنها صفحه سوخت سنج به طرز زیبایی در میان کنسول خود نمایی میکند

در زیر کنسول هم ۴ چراغ کوچک وجود دارند که به ترتیب از سمت چپ عبارتند از : فلاشر سمت چپ ـ حالت خلاصی ـ نور بالا و نهایتا لامپ هشداری فلاشر سمت راست . از طریق همون جا سویچی موتور هم میشه فرمونو قفل کرد و از این لحاظ هم  ما نند موتورهای ریسی است .

زین موتور معمولی است و حرف خاصی برای گفتن ندارد.

 

یکی دیگر از نکته های جالب در این موتور کمک های گازی عقبشه که در هر دو کمک عقب وجود دارند و برای چاله ها به اندازه کافی مفید اند هر چند عمرا قابل قیاس با کمک های گازی ای باشند که در پالس دیده ایم .

 

فلاشر های این موتور نسبتا شبیه پولسار اند ولی کمی کوچکتر و عروسکی تر . و ضمن آنکه چراغ عقب موتور بسیار دراز است و در شب هم خداوکیلی نور قوی ای منعکس میکند !

 

تنوع رنگی آن شامل سه رنگ مشکی ـ آبی ـ قرمز است

 

حرف آخر :

به عنوان یه موتور ۱۵۰ سی سی دارای بسیاری از ویژگی های یه موتور خوبه ولی با کیفیت کم . همونطور که گفته شد صدای انجین آن بسیار زننده است و مانند سی جی های معمولیست وگوش آزار است . کیفیت قطعات انجین آن به علت آنکه بیشتر قطعاتش تایوانی اند در حد مطلوب تری نسبت به بقیه است . با قیمت ۹۵۰۰۰۰ تومان کمی گران به نظر می آید . ولی با این همه خصوصیاتی که داره شاید بشه کمی توجیهش کرد

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 9 شهریور 1389    | توسط: مجتبی    | طبقه بندی: معرفی موتورسیکلت،     | نظرات()