موتور سیكلتی كه قصد دارم براتون معرفیش كنم موتور بسیار خوبیه و با اطمینان میتونم بهتون بگم تا به حال بهترین موتور از بین موتورهای ساخته شده از كلاس مخصوص به خودش در حجم 200 سی سی است كه بسیار موتور زیبایی نیز هست و این موتور موتوری نیست جز كویر 200 سی سی تریل ( یا به عبارت دقیق تر آف-رود ) !

 

بله ..... این پستم راجع به این موتور فوق العادست كه با حجم 200 سی سی و ظاهر بسیار دلربا و صدای انجینی خفه و كم و زیبا میتونه یه انتخاب مناسب برای هر كسی مخصوصا افراد ماجراجو باشه !

 

 

 

 

با نگاه اول به این موتور قطعا رنگ طلایی رینگ ها اولین چیزی است كه شمارا شیفته خود می كند

كویر 200 سی سی موتور ی كاملا سبك و زیبا با حجم 200 سی سی سی دی آی/ هوا خنك / و دارای 2 سوپاپ با رنگ انجینی مشكی رنگ است كه در واقع زیباتر شده همان كویر سری قبل است كه به همین صورت ولی با انجین معمولی و بدون داشتن ظاهر اسپرت وارد بازار شده بود

در نگاه اول كمی بزرگ به نظر می آید ولی هنگام نشستن روی آن متوجه عدم تفاوت فاحش آن با سایر موتورهای معمولی و تریل میشویم

باید دانست كه راندن این موتورها به علت ارتفاع به نسبت بلندتر آن با سایر موتورها چیزی شبیه راندن همان موتورهای تریل و كراس است و نیاز به حفظ تعادل به مراتب بالاتری دارد . همچنین باید دانست نشاندن ترك نیز بسیار خطرناك به نظر می آید و توصیه میكنم در صورت خرید این موتور هرگز افراد كم سن و سال رو به صورت ترك پشت خودتون ننشونید . همچنین اگر كسی مایل به نشستن روی ترك آن است حتما از سرعت های كم استفاده كنین و در موقع مواجه شدن با دست اندازها نحایت دقت رو به عمل بیارید كه در صورت عدم رعایت این نكات ممكنه آسیب های غیر قابل جبرانی مخصوصا در محیط های مخصوص این موتور ( آف-رود ها و جاده ها ) به شما وارد بیاره كه این یكی از بدی های این تیپ موتورهاست ...... بگذریم

 

 

 

 

كویر به 2 صورت هندلی و استارتی روشن میشود و باك آن ظرفیت سوخت گیری حدود 12 لیتر را دارد و نكته جالب این موتور این است كه...

 این موتور همانند موتورهای پولسار و پالس تعویض دنده میشود

 

 

 

كویر از لحاظ ترمز گیری در سطح مطلوبی قرار دارد و هر دو ترمز عقب و جلوی این موتور دیسكی است و به راحتی میتواند با كمترین فشار موتور را متوقف سازید . ضمن اینكه خود تایر ها نیز بسیار با كیفیت و قطور بوده و به راحتی قابلیت حركت روی سطوح دشوار را دارا بوده و به علت پهنای بسیار مناسبشون خیلی سخت و به ندرت پنجر میشوند كه این خود امتیاز بسیار بزرگی است . ضمن اینكه تایر ها قابل تعویض بوده و حتی میتوان از تایرها ی مرغوب تر و قطور تری نیز برای این موتور استفاده كرد كه جدا فوق العاده است و از این لحاظ بسیار امتیاز مناسبی دارد .

 

 

 

 

و اما كنسول :

 

كنسول این موتور متاسفانه خیلی ساده در نظر گرفته شده هرچند این فرم ـ مخصوص موتورهای همچین رده ای است اما با توجه به شمای كلی از موتور میتوانست خیلی جذابتر و مدرن تر و كامل تر باشد در هر صورت همان طور كه از تصویر پیداست كنسول ظاهری شبیه همان كنسول پیشرو آف-رود دارد كه عقربه آنالوگ سرعت سنج آن نهایت سرعت را 140 نمایش میدهد كه البته رسیدن به این سرعت برای این موتور بعید نیست ! ضمن آنكه در سمت راست كیلومتر سنج 3 لامپ مخصوص فلاشر ها / نور بالا / و حالت خلاصی موتور مشاهده میشود و كل كنسول موتور در همین خلاصه میشود !

فرمان نیز از همان جا سوییچی قابل قفل شدن است .

 

 

 

لامپ جلوی كویر همانند موتورهای هم كلاس خود نور تولید می كند و حرف خاصی برای گفتن ندارد كلا لامپ جلوی این موتورها در مقایسه با موتور های معمولی سی دی آی 125 سی سی نور كمتری تولید میكنند .

 

فلاشرها نیز به وضوح در طرفین موتور جا سازی شده اند كه به زیبایی هر چه تمام تر در مواقع استفاده انجام وظیفه می كنند .

 

و اما از پشت :

 

ظاهر كویر از عقب نیز زیباست مخصوصا لول اگزوز كه به فرم بسیار زیبایی با حداقل مصرف جا در زیر فلاضر سمت راست عقب موتور جا داده شده كه بسیار خوش مكان بوده و صدای زیبایی هم دارد .

 

چراغ خطر نیز به فرمی كه میبینید با طراحی خاص خود به خوبی  و وضوح روشن شده و با ظاهر كلی موتور هماهنگ است

 

 

  

این هم یه تصویر جدا از چرخ عقب كه خود تصویر بیانگر همه چیز است !

 

 

 

كویر زین متوسطی دارد كه البته فرم آن به گونه ای است كه قابل باز شدن بوده و زیر آن میتوان وسایلی جا سازی كرد .

 

 

 

در یك كلام :

 

موتور كاملا خوش ظاهر و اسپرت و جوان پسندی است . در كنسول كار ضعیفی صورت گرفته ولی به غیر از این قسمت سایر قسمت های موتور با طراحی خاص خود بسیار چشمگیر اند . ترمز های آن بسیار مناسب اند و با حدود قیمت 1270000 قیمتی معقول و مناسب در بازار موجود است .

تاپ اسپید آن ممكن است به 140 هم برسد ولی هرگز دست به این كار نزنید مخصوصا در اتوبان ها و جاده ها كه این كار یعنی مبارزه با مرگ . چون خود موتور سبكه با این سرعتم به راحتی ممكنه موتور از زمین كنده بشه و خدای نكرده شمارو به فنا بفرسته !

 

میتوان از آن برای سفر های كوتاه و گاها بلند استفاده كرد . ولی عاقلانه !

 

 

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 18 شهریور 1389    | توسط: مجتبی    | طبقه بندی: معرفی موتورسیکلت،     | نظرات()