این پست راجع به این موتوره جدید و ریسی است كه بسیار زیبا و پرشتاب است و رنگ بندی جذاب و اضافه كردن پسوند ( ریسینگ ) به این موتور نشان دهنده توانایی و قابلیت این موتور در قرار گرفتن در رده موتور های ریسی چه از نظر شتاب چه از نظر صدای انجین چه از نظر ظاهر و چه از نظر رسیدن به تاپ اسپید كه حدود 170 كیلومتر در ساعت است می باشد  .

موتور جدید كارخانه ی موتور سازی تی وی اس هندوستان كه چند وقتی هم از انعقاد قرار داد با كمپانی های مطرح موتور سازی ژاپن برای ارتقای سطح تكنولوژی و مدرن كردن موتورهای ساخت تی وی اس میگذرد به نوعی در این محصول جدید نمایان شده است . از آنجایی كه شاهدیم موتور های ساخت موتور سازان هندوستان همانند موتورهای كاوازاكی دارای سر و صدای انجینی در سطح استانداردی هستند و به مرور زمان عقربه های آنالوگ كنسول ها جای خود را به كیت های فوق العاده دقیق و زیبا می دهند كه همه این تغییرات نشان دهنده اهتمام كمپانی های هندی برای جای گیری در سطح موتورهای استاندارد جهانی و حتی رقابت در مسابقات موتور سواری در آینده نه چندان دور است هر چند تقریبا تمامی این موتورها اخیرا حداقل دارای استاندارد حد آلایندگی اروپا هستند كه افتخار بزرگی برای این كارخانه محسوب میشود

موتورآپاچی 160 سی سی جدیدترین محصول تی وی اس در سال جدید است كه همانند آپاچی قبل دارای 4 سوپاپ در انجین 160 سی سی خود است كه نشان دهنده شتاب عالی این موتور حتی فراتر از آپاچی 150 سی سی است

كنسول زیبای آن در حد اعتدال و تقریبا همانند پالس اسپرت باجاج تهیه شده كه قسمت دور سنج آن آنالوگی و دیگر قسمت ها مانند صفحه كیلومتر به صورت دیجیتالی در كنار هم قرار داده شده اند

آپاچی 160 سی سی دارای ظاهر اسپرت تری نسبت به آپاچی معمولی است و از آنجا میتوان به این موضوع پی برد كه با نخستین نگاه متوجه نوار قرمز رنگ در محیط رینگ های آن می شویم

از خصوصیات ظاهری بارز دیگری كه میتوان به آن اشاره كرد  فرم خاص چراغ خطر عقب موتور است كه تماما قرمز نیست بلكه قسمتی از آن قرمز است و بقیه بی رنگ هستند و بسیار فرم جدید و در نوع خود زیبایی است ضمن آنكه فلاشر ها دقیقا همانند پالس اسپرت هستند و شیشه بیرونی آنها بی رنگ است

دیگر خصوصیت ظاهری آن ترك بند سرهمی عقب است كه به راحتی جاپا برای 2 نفر دیگر هم محیا كرده و علاوه بر این در مواقع سر خوردن موتور باعث جلوگیری از سایش انجین و سایر قسمت ها به زمین شده و تمامی صدمات احتمالی فقط به همین قسمت وارد میشود كه بسیار مفید است

 

 

كمك فنر آن همانند موتورهای جدید باجاج از نوع گازی است كه بسیار نرم عمل میكنند

ترمز های آن جلو تك دیسكه سمت راست و عقب هم از نوع كاسه ای است

 

 

 

 

در ضمن كلیه ی دكمه های مربوط به موتورهای ریسی در آن قرار داده شده كه از جمله آن میتوان به استارت برقی / دكمه ** پس ** كه به رنگ زرد در جای مخصوص خود یعنی بالای جادستی چپ موتور قرار داده شده است اشاره كرد .

موتور تك اگزوزه 4 زمانه 5 دنده ای و هوا خنك می باشد و باك آن ظرفیت سوخت گیری 14 لیتری در خود را دارد

 

 

 

 

از جلو هم ظاهری كاملا شبیه آپاچی معمولی داشته ولی با كمی دقت متوجه درخشندگی و فرم جذاب تر آن میشویم

 

 

 

 

تنوع رنگی آن از بدو ورود  دارای رنگ بندی  طوسی متالیك مشكی متالیك و رنگ عجیب زرد است

 

 

 

مجموعا موتوری كاملا زیبا و مدرن و مجهز بوده و قابل اعتماد برای سفر های درون شهری و حتی برون شهری و جاده ای بوده و از نظر تاپ اسپید هم با نهایت سرعت 170 كیلومتر با چنین حجمی فوق العاده است و برای همین تفاوت قیمتی آن با پالس اسپرت تنها 100 هزار تومان است و قیمت آن در بازار 1800000 تومان بر آورد شده است

 

 

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 31 شهریور 1389    | توسط: مجتبی    | طبقه بندی: معرفی موتورسیکلت،     | نظرات()