برای آن دسته از رانندگانی که لذت رانندگی را در نوازش صورت خود با باد و سواری در زیر تابش آفتاب می بینند، سری 1 کانورتیبل BMW از همان سنتی پیروی می کند که توسط سدان اسپرت ب ام و 2002 پایه گذاری شد. جوهره این کانورتیبل 4 سرنشین کامپکت، موتور 6 سیلندر خطی قدرتمند، شاسی RWD و دینامیک اسپرت است. BMW 1-Series Convertible برای مدل سال 2012 در دو نسخه مجهز به موتور 6 سیلندر خطی ارائه خواهد شد: 128i و 135i.

2012 BMW 135i از جدیدترین موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری ب ام و بهره خواهد برد. این موتور که از یک توربوشارژر و فناوری تنفس والوترونیک ب ام و سود می برد، قادر است نیرویی برابر با 300 اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل 406 نیوتن متر تولید کند. این موتور که N55 نام دارد، در دور 1200 به بیشینه گشتاور می رسد و تا دور 5000 با کاهش گشتاور بیشینه مواجه نمی شود. تزریق مستقیم بنزین با دقت بالا نیز موجب عملکرد مناسب، مصرف بهینه سوخت و پاسخگویی آنی موتور در تمامی سرعت ها شده است. شتاب 0 تا 100 محاسبه شده با سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی برای 135i روباز برابر با 5.4 ثانیه اعلام شده است که برای خودرویی با این قد و قواره و کلاس رقم قابل توجهی است.خریداران 135i قادر خواهند بود آن را با سیستم انتقال قدرت 7 سرعته دو کلاچ (DCT) نیز سفارش دهند که پیش از این در روداستر Z4 ب ام و نیز بکار رفته است. 135i درصورت بهره گیری از گیربکس DCT در مدت زمان 5.3 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. مدل 128i نیز به صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی ارائه می شود، البته سیستم انتقال قدرت 6 سرعته خودکار استپترونیک نیز در لیست آپشن های آن وجود دارد. زمانی که 128i نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، با گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد برابر با 6.4 ثانیه و با گیربکس 6 سرعته خودکار استپترونیک معادل 7 ثانیه اعلام شده است.

ب ام و در گروه طراحان خود از متخصصین تعیین کننده ای بهره می برد که وظیفه تلفیق استایل و کارآیی طراحی بدنه را بر عهده دارند. تلاش همین متخصصین موجب ابداع پوشش هوایی (Air Certain) جدید در آئرودینامیک محصولات ب ام و شده است. این مشخصه ابداعی که برای اولین بار در کوپه M سری 1 ب ام و معرفی شد، حال مشخصه ای استاندارد در 128i کانورتیبل به حساب می آید. این پوشش هوایی جریان هوا در اطراف گلگیر

چرخ های جلو را افزایش داده، آشفتگی جریان هوا در این بخش را بطور قابل توجهی کاهش می دهد. به منظور افزایش کارآیی سیستم پوشش هوایی در 128i، می توان چرخ های مخصوص آئرو را نیز برای آن سفارش داد.مشخصه های شخصیتی این ب ام و همچون جلوپنجره منحصربفرد، طرح آستانه درب ها و شکل دماغه جلو و قسمت انتهایی بدنه همانند کوپه سری 1 ب ام و هستند. ولی آنچه این خودرو را از مدل کوپه متمایز می سازد، سقف سافت تاپ آن است. تنها 22 ثانیه زمان می برد تا این سری 1 ب ام و به یک خودرو روباز تبدیل شود، حتی در حال حرکت خودرو در سرعت 40 کیلومتر بر ساعت. در شرایط مطلوب، سقف در همین زمان 22 ثانیه به صورت الکتروهیدرولیک بسته می شود.سقف پارچه ای استاندارد در رنگ های سیاه و خاکستری مایل به قهوه ای قابل سفارش می باشد. البته برای سقف نیز آپشن بی نظیری درنظر گرفته شده است که نسخه Moonlight Black نام دارد. این سقف بی همتا که با فیبرهای فلزی پر شده است، زیر تابش نور خورشید، ظاهر فلزی براق به خود می گیرد.یکی دیگر از مشخصه های بارز سری 1 روباز ب ام و خط شانه برآمده آن است که خط سیری موازی نسبت به سطح جاده دارد. این خط شانه (Shoulder Line) از درپوش موتور شروع شده و با گذر از ستون A و رسیدن به انتهای درب صندق بار، سطحی ایجاد می کند که تمامی کابین را دربرمی گیرد و عرشه قایق را در ذهن تداعی می کند.

نمای عقب این خودرو روباز، هنگام بسته بودن سقف، چهارشانه بوده و هنگام باز بودن سقف و قرارگیری آن در محفظه پشت صندلی های عقب نیز تخت و زیبا است. طراحان ب ام و برای هرچه کوتاه تر جلوه دادن قسمت انتهایی بدنه یک بالچه یکپارچه برای آن درنظر گرفته اند. در مدل 135i، یک اسپویلر اضافی نیز به این بخش اضافه شده تا در سرعت های بالا، نیروی عمودی بیشتری به انتهای بدنه وارد سازد.بخش های داخلی منحصربفرد چراغ های عقب L- شکل چهره ای اسپرت تر و خوابیده تر به این خودرو بخشیده اند. چراغ های زنون تطبیق پذیر جلو در مدل 135i نیز که در مدل 128i به صورت آپشنال قابل سفارش می باشند، رانندگی در هوای تاریک را ایمن تر از هر زمان دیگری کرده اند. مشخصه های بی همتای سری 1 کانورتیبل راحتی راننده و سرنشینان را بدون درنظر گرفتن حالت قرار گیری سقف بهبود بخشیده اند. چرم آپشنال بوستون از فناوری انعکاس نور ب ام و بهره می برد که موجب کاهش تاثیر منفی اشعه ماوراءبنفش خورشید می شود. گرمایش بیش از حد صندلی ها و زیردستی ها نیز علی الخصوص در مدل های مجهز به پوشش تیره کابین کاهش چشمیگری یافته اند. پوشش استاندارد در نظر گرفته شده برای سری 1 روباز 2012 چرم مصنوعی اسپرت و راحت است.

سیستم کنترل تهویه هوا در این ب ام و روباز حالتی اضافی دارد که مخصوصا برای سواری با سقف باز درنظر گرفته شده است. سیستم های صوتی ارائه شده برای سری 1 روباز 2012 نیز عبارتند از رادیوی ماهواره ای SIRIUS، رادیوی HD، سیستم آپشنال Premium Sound و بلوتوس. درگاه های استاندارد USB نیز برای کنترل مدیاپلیرهای اَپِل آی فون و آی پاد به عنوان آپشن جداگانه درنظر رگفته شده اند. به منظور پیروی از فلسفه شخصیتی ب ام و در کنترل کامل راننده در تمامی زمان ها، سیستم کنترل iDrive با سیستم ناوبری ماهواره ای (البته به صورت آپشنال) در کنسول میانی جای گرفته است.2012 BMW 1-Series Convertible به صورت استاندارد از 4 کیسه هوا بهره می برد که به منظور ایمنی هرچه بیشتر سرنشینان طراحی شده اند. صندلی های این خودرو نیز به منظور کاهش احتمال صدمه به گردن در برخورد از عقب به پشت صندلی های فعال مجهز شده اند. همچون دیگر خودروهای روباز مدرن، سری 1 کانورتیبل 2012 نیز مجهز به حسگر های چپ شدن می باشند. در هنگام چپ شدن خودرو، این حسگرها به همراه دو میله، در کسری از ثانیه فعال می شوند تا از آسیب دیدن سرنشینان جلوگیری کنند. 2012 BMW 1-Series Convertible بهار سال 2011 میلادی راهی مراکز فروش ب ام و خواهد شد.

منبع:autoblog.ir


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 23 دی 1389    | توسط: مجتبی    | طبقه بندی: علمی،     | نظرات()